Young Money er et penge- og læringsunivers for børn og unge mellem 7 og 17 år og deres forældre. Young Money er en whitelabel løsning, der kan tilsluttes alle pengeinstitutter og fungerer med eksisterende konti og kort.
Book DemoFinansiel forståelse kræver træning og vores mission er sammen med pengeinstitutter at give børn og unge en app der styrker sunde pengevaner.
Med Young Money møder pengeinstituttet sine unge kunder i øjenhøjde med aldersdifferentieret sprog og funktioner.
Gode og sunde pengevaner kommer ikke af sig selv. Med Young Money appen får barnet træning og indsigter der hjælper dem i deres læring. Samtidig har forældrene mulighed for at bruge Young Money som et dialogværktøj.
Undersøgelser fra bl.a. Finans Danmark viser at unge er presset på økonomien – det påvirker deres livskvalitet negativt.
Pengeinstituttet kan være med til at tage samfundsansvar ved at udbyde Young Money til sine kunder og sikre samtidig en tidlig digital relation til de fremtidige kernekunder.
I Young Money kan pengeinstituttets kunder sikkert overføre og anmode om penge, mens de får indsigt og overblik over økonomi, opgaver, opsparingsmål og lærer om penges betydning.
Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål i vores liste af ofte stillede spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte her. Kontakt os
Du skal som forælder først logge ind med MitID. Når du er inde i appen, skal du i indstillinger vælge dit barn og danne en QR-kode, som barnet skal scanne. Herefter kan dit barn logge ind i sin app.
Dit barn kan altid nulstille appen i sin profil. Når barnets app er nulstillet, skal du danne en ny QR-kode til barnet, som barnet scanner. Herefter kan barnet oprette den samme kode igen.
Du kan altid nulstille din app i dine indstillinger. Når du nulstiller appen, skal du logge ind med MitID igen. Barnets app vil stadig fungere, selvom du nulstiller din app.
Spær kortet hurtigst muligt ved at ringe til kundeservice i din bank. Du kan finde din banks kontaktoplysninger her. Uden for bankernes åbningstid: Ring til Nets på 44 89 29 29.
Ja, I kan godt være begge forældre i appen. Hvis I begge har netbank-app og fuldmagt til barnets konti, har I hver især adgang til at følge med i barnets forbrug og opsparing via appen. Det er dog kun én af jer, der kan være ansvarlig for at onboarde barnet i appen.
Når dit barn har sparet op til et mål, skal pengene overføres fra opsparingskontoen til barnets kort, når barnet er klar til sit køb. Det gør barnet ved at trykke på ”Overfør” knappen og vælge ”Overfør penge” eller ”Anmod om penge”. Hvis barnet er under 13 år, skal du godkende overførslen, og du får en anmodning i din app.
Du trykker på Menu-ikonet i bundmenuen og trykker på Gaver og følger de forskellige trin. Du kan vælge at sende en digital pengegave, som barnet modtager med det samme – eller sende gaven til print, hvor du så får en pdf med en QR-kode.
Dit barn kan overføre penge til dig ved at ændre i modtager- og afsenderkonto i den funktion, hvor de anmoder dig om penge.