Digitale penge er abstrakte

Young Money er et penge- og læringsunivers for børn og unge mellem 7 og 17 år og deres forældre. Young Money er en whitelabel løsning, der kan tilsluttes alle pengeinstitutter og fungerer med eksisterende konti og kort.

Book Demo
Download Young Money App
Smartphone with YoungMoney App.Smartphone with YoungMoney App.
Young Money Product Symbol

Økonomisk forståelse skaber et godt fundament for livet

Finansiel forståelse kræver træning og vores mission er sammen med pengeinstitutter at give børn og unge en app der styrker sunde pengevaner.

Young Money Product Symbol

Finansiel forståelse

Med Young Money møder pengeinstituttet sine unge kunder i øjenhøjde med aldersdifferentieret sprog og funktioner.

Young Money Product Symbol

Sunde pengevaner

Gode og sunde pengevaner  kommer ikke af sig selv. Med Young Money appen får barnet træning og indsigter der hjælper dem i deres læring. Samtidig har forældrene mulighed for at bruge Young Money som et dialogværktøj.

Young Money Product Symbol

Et fundament for fremtiden

Undersøgelser fra bl.a. Finans Danmark viser at unge er presset på økonomien – det påvirker deres livskvalitet negativt.

Young Money Product Symbol

Et samfundsmæssigt ansvar

Pengeinstituttet kan være med til at tage samfundsansvar ved at udbyde Young Money til sine kunder og sikre samtidig en tidlig digital relation til de fremtidige kernekunder.

Smartphone with YoungMoney app opened.Smartphone with YoungMoney app opened.

Du kan få Young Money hos

En App til børn og deres forældre

I Young Money kan pengeinstituttets kunder sikkert overføre og anmode om penge, mens de får indsigt og overblik over økonomi, opgaver, opsparingsmål og lærer om penges betydning.

Overfør og anmod om penge
Young Money er et sikkert univers mellem forældre og børn og her kan børnene anmode forældre om penge og overføre penge mellem sine konti i banken.
Lommepenge og opgaver
Ved at forældre kan tilbyde belønning for udførte opgaver, lærer børnene værdien af arbejde og ansvar. Samtidig hjælper funktionen med at understøtte opsparing.
Følg dit opsparingsmål
At give børn og unge mulighed for at sætte og indfri mål er en stærk  måde at involvere dem i deres økonomiske fremtid og lære dem om langsigtet planlægning.
Definere sine egen målsætning for forbrug
At sætte sig mål for forbrug og følge op herpå er den første læring om budgetstyring og impulskontrol.
Quote mark symbol

Det siger vores kunder

Det har virkelig givet min søn interesse for at opspare hans lommepenge

Camilla Meldsen
Bruger, Young Money

Det er smart👏🏻😍 Sigurd har også Young Money 👌🏻

Bruger
Young Money

Det virkelig smart ❤️ God måde at lære børnene om en sund økonomi

Bruger
Young Money

Generelt er det altid glade kunder, når vi præsenterer Young Money. Jeg synes personligt, at det er et genialt produkt og børnene kan finde ud af det

Bruger
Bankrådgiver

Med Young Money bringer vi forståelse for penge hos de unge. Young Money er det stærkeste produkt til børn og unge på markedet

Bruger
Bankrådgiver

Find svar på dine spørgsmål her

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål i vores liste af ofte stillede spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte her. Kontakt os

Hvordan logger mit barn ind i appen?

Du skal som forælder først logge ind med MitID. Når du er inde i appen, skal du i indstillinger vælge dit barn og danne en QR-kode, som barnet skal scanne. Herefter kan dit barn logge ind i sin app.

Hvad gør jeg, hvis mit barn har glemt sin adgangskode?

Dit barn kan altid nulstille appen i sin profil. Når barnets app er nulstillet, skal du danne en ny QR-kode til barnet, som barnet scanner. Herefter kan barnet oprette den samme kode igen.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Du kan altid nulstille din app i dine indstillinger. Når du nulstiller appen, skal du logge ind med MitID igen. Barnets app vil stadig fungere, selvom du nulstiller din app.

Hvordan spærrer mit barn sit kort?

Spær kortet hurtigst muligt ved at ringe til kundeservice i din bank. Du kan finde din banks kontaktoplysninger her. Uden for bankernes åbningstid: Ring til Nets på 44 89 29 29.

Kan vi være to forældre i appen?

Ja, I kan godt være begge forældre i appen. Hvis I begge har netbank-app og fuldmagt til barnets konti, har I hver især adgang til at følge med i barnets forbrug og opsparing via appen. Det er dog kun én af jer, der kan være ansvarlig for at onboarde barnet i appen.

Hvad gør mit barn, når et opsparingsmål er nået?

Når dit barn har sparet op til et mål, skal pengene overføres fra opsparingskontoen til barnets kort, når barnet er klar til sit køb. Det gør barnet ved at trykke på ”Overfør” knappen og vælge ”Overfør penge” eller ”Anmod om penge”. Hvis barnet er under 13 år, skal du godkende overførslen, og du får en anmodning i din app.

Hvordan sender jeg en gave til mit barn?

Du trykker på Menu-ikonet i bundmenuen og trykker på Gaver og følger de forskellige trin. Du kan vælge at sende en digital pengegave, som barnet modtager med det samme – eller sende gaven til print, hvor du så får en pdf med en QR-kode.

Hvordan overfører mit barn penge til mig som forælder?

Dit barn kan overføre penge til dig ved at ændre i modtager- og afsenderkonto i den funktion, hvor de anmoder dig om penge.